Οδηγός... επιβίωσης για τις γιορτές: Εννιά τρικ για να φάτε λιγότερο και να μην σκάσετεl

Οι ημέρες που έρχονται είναι ιδιαίτερα... επικίνδυνες. Διαδοχικές προσκλήσεις για γεύματα, συνήθως οικογενειακά στα οποία το τραπέζι «στενάζει» κάτω από το βάρος των πιάτων με τα πολλά εδέσματα, κάνουν την εποχή αυτή τη χειρότερη για όσους δεν θέλουν να δουν την ένδειξη της ζυγαριάς να... ξεφεύγει.

Πώς μπορεί όμως να αντισταθεί κανείς σε αυτές τις γαργαλιστικές μυρωδιές και τις πιατέλες γεμάτες γλυκά; Δύσκολα, αλλά υπάρχουν τρικ για να... επιβιώσει κανείς από τις γιορτές δίχως να νιώθει πως είναι έτοιμος να «σκάσει», όπως γράφει η διατροφολόγος Κέρι Μπαγιάγ.

Φάτε περισσότερο
Πολλοί δεν τρώνε τίποτα όλη την ημέρα και μετά το παρακάνουν το βράδυ. Μην το κάνετε. Ακόμη κι αν είστε πολυάσχολοι, βρείτε χρόνο για να φάτε κάτι. Αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος, αυτή η τακτική είναι ένα μεγάλο λάθος, που θα γυρίσει μπούμερανγκ. Πρέπει να κάνετε μικρά γεύματα όλη την ημέρα.

Προτιμήστε μη επεξεργασμένα τρόφιμα
Δίνουν μεγαλύτερη αίσθηση πληρότητας. Είναι γεμάτα βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία που σας κάνουν να αισθάνεστε χορτάτοι, σε αντίθεση με τα επεξεργασμένα τρόφιμα, των οποίων τα χημικά «μπερδεύουν» το σώμα, που παραμένει πεινασμένο γιατί ψάχνει τα θρεπτικά στοιχεία.

Μην φοβάστε τα υγιεινά λιπαρά
Υπάρχουν στο αβοκάντο, το λάδι, το βούτυρο αμυγδάλου, το σολομό, τις σαρδέλες και τα καρύδια, μεταξύ πολλών άλλων τροφίμων και δημιουργούν αίσθηση πληρότητας. Επίσης, το πλήρες γιαούρτι και το κατσικίσιο τυρί είναι καλές επιλογές.

Στραφείτε στις φυτικές ίνες
Γεμίστε το πιάτο σας με πολλά λαχανικά, κάτι που θα σας κάνει να χορτάσετε πιο εύκολα. Ενα άλλο τρικ είναι να βάλετε πολλούς σπόρους chia στο πρωινό σας smoothie. Είναι γεμάτοι φυτικές ίνες και ωμέγα 3, που πέρα από την αίσθηση πληρότητας βοηθούν και στη χώνεψη.

Πικραθείτε
Αν δοκιμάσετε πικρές γεύσεις, θα διαπιστώσετε ότι θα εξαφανιστούν οι... λιγούρες για κάτι γλυκό.

Ενυδατωθείτε
Είναι εντυπωσιακό το πόσο εύκολα μπερδεύει ο άνθρωπος τη δίψα με την πείνα. Το νερό δίνει ενέργεια και θα σας κρατήσει μακριά από ένα διατροφικό... ξέσπασμα στη μέση της ημέρας.

Βρείτε τις τροφές «παγίδες»
Ολοι έχουμε κάποιο τρόφιμο που μας κάνει να ξεφεύγουμε και να χάνουμε τον έλεγχο του πόσο τρώμε. Μπορεί να είναι τα σοκολατάκια, τα φιστίκια ή ακόμη και τα δημητριακά. Συχνά πρόκειται για τροφές πολύ αλμυρές ή πολύ γλυκές, κάτι που τις κάνει ακαταμάχητες. Διαπιστώστε ποιες είναι αυτές οι τροφές που σας κάνουν να ξεφύγετε και μην τις αγοράζετε.

Κάντε ένα διάλειμμα από το αλκοόλ
Οσοι δεν πίνουν κάνουν πιο συνειδητές διατροφικές επιλογές, ενώ παράλληλα αποφεύγουν και τις θερμίδες που έρχονται από το ποτήρι.

Φάτε σαν να σας κοιτούν όλοι
Είναι γεγονός ότι τρώμε διαφορετικά όταν είμαστε μόνοι μας από ότι όταν είμαστε με άλλους. Αν έχετε κατά νου ότι είστε ανάμεσα σε ανθρώπους που κοιτάζουν την κάθε σας μπουκιά, ακόμη κι όταν αυτό δεν ισχύει, σίγουρα θα φάτε λιγότερο.