Οι μνημονιακές πολιτικές που συνέθλιψαν την Ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια δεν άφησαν αλώβητη, όπως ήταν φυσικό επακόλουθο και την Εκπαίδευση. Ένα από τα συνεπακόλουθα ήταν και ο εγκλωβισμός δεκάδων χιλιάδων συναδέλφων μας αναπληρωτών, που όργωσαν τη χώρα από άκρο σε άκρο και κάλυψαν όλες τις τρύπες του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Η Α ΕΛΜΕ Αχαΐας ενώνει τη φωνή της με τις φωνές αγωνίας των συναδέλφων αναπληρωτών και ζητά:
Άμεσους μαζικούς διορισμούς με βάση τις ανάγκες της εκπαίδευσης.
Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.
Άμεση κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών με την πραγματοποίηση τρίτης φάσης προσλήψεων αναπληρωτών.
Στο μεταξύ έχουν ανακοινωθεί και δρομολογηθεί, από ότι φαίνεται, 4500 διορισμοί στην Ειδική Αγωγή. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει, μέχρι στιγμής, καμία επίσημη ενημέρωση για σοβαρότατα θέματα που εκκρεμούν, ζητάμε:
1) Ύπαρξη σχετικού αυστηρού χρονοδιαγράμματος για τις προσλήψεις.
1) Δίκαιη κατανομή των 4.500 μόνιμων θέσεων στην ΕΑΕ, με βάση το ποσοστό των προσλήψεων αναπληρωτώντων δύο τελευταίων ετών ανά βαθμίδα και ανά ειδικότητα. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία (πηγή: Βούγιας Βασίλειος, αιρετός Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.), το 32,8% των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε ΣΜΕΑΕ-ΚΕΣΥ-Τμήματα Ένταξης (χωρίς τις προσλήψεις για την Παράλληλη Στήριξη και τις ΕΔΕΑΥ), για το σχολικό έτος 2018-2019, αφορούσαν σε ανάγκες της Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ. Οτιδήποτε λιγότερο από το ποσοστό αυτό (ήτοι περίπου 1.500 από τις 4.500 θέσεις) θα θεωρηθεί εμπαιγμός προς το σύνολο των εκπαιδευτικών ΔευτεροβάθμιαςΕΑΕ και επικράτηση συντεχνιακών τακτικών που δεν έχουν καμία θέση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, όπου όλοι οι κλάδοι και όλες οι ειδικότητες έχουν να επιτελέσουν έναν πολύ σημαντικό ρόλο.2) Άμεση σύσταση οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που αποτελούν βασικό και αναπόσπαστο κομμάτι των δομών ειδικής αγωγής. Χωρίς οργανικές θέσεις στα Τμήματα Ένταξης οι διορισμοί θα είναι σημαντικά λιγότεροι από τις πραγματικές ανάγκες σε μόνιμο προσωπικό.3) Άμεση σύσταση οργανικών θέσεων στις δομές Πρωτοβάθμιας ΕΑΕ για τις κοινές ειδικότητες (ΠΕ86, ΠΕ11, ΠΕ79, ΠΕ08 κλπ.), θεωρώντας δίκαιο να εξυπηρετηθούν οι μόνιμοι διορισμοί των συναδέλφων αυτών, τουλάχιστον κατά το ήμισυ, από τα κονδύλια που έχουν εξασφαλιστεί για το σύνολο των μόνιμων διορισμών στην Πρωτοβάθμια ΕΑΕ και όχι εξολοκλήρου από την Δευτεροβάθμια. 1) Δίκαιη κατανομή των 4.500 μόνιμων θέσεων στην ΕΑΕ, με βάση το ποσοστό των προσλήψεων αναπληρωτώντων δύο τελευταίων ετών ανά βαθμίδα και ανά ειδικότητα. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία (πηγή: Βούγιας Βασίλειος, αιρετός Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.), το 32,8% των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε ΣΜΕΑΕ-ΚΕΣΥ-Τμήματα Ένταξης (χωρίς τις προσλήψεις για την Παράλληλη Στήριξη και τις ΕΔΕΑΥ), για το σχολικό έτος 2018-2019, αφορούσαν σε ανάγκες της Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ. Οτιδήποτε λιγότερο από το ποσοστό αυτό (ήτοι περίπου 1.500 από τις 4.500 θέσεις) θα θεωρηθεί εμπαιγμός προς το σύνολο των εκπαιδευτικών ΔευτεροβάθμιαςΕΑΕ και επικράτηση συντεχνιακών τακτικών που δεν έχουν καμία θέση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, όπου όλοι οι κλάδοι και όλες οι ειδικότητες έχουν να επιτελέσουν έναν πολύ σημαντικό ρόλο.2) Άμεση σύσταση οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που αποτελούν βασικό και αναπόσπαστο κομμάτι των δομών ειδικής αγωγής. Χωρίς οργανικές θέσεις στα Τμήματα Ένταξης οι διορισμοί θα είναι σημαντικά λιγότεροι από τις πραγματικές ανάγκες σε μόνιμο προσωπικό.3) Άμεση σύσταση οργανικών θέσεων στις δομές Πρωτοβάθμιας ΕΑΕ για τις κοινές ειδικότητες (ΠΕ86, ΠΕ11, ΠΕ79, ΠΕ08 κλπ.), θεωρώντας δίκαιο να εξυπηρετηθούν οι μόνιμοι διορισμοί των συναδέλφων αυτών, τουλάχιστον κατά το ήμισυ, από τα κονδύλια που έχουν εξασφαλιστεί για το σύνολο των μόνιμων διορισμών στην Πρωτοβάθμια ΕΑΕ και όχι εξολοκλήρου από την Δευτεροβάθμια. 2) Δίκαιη κατανομή των 4.500 μόνιμων θέσεων στην ΕΑΕ, με βάση το ποσοστό των προσλήψεων αναπληρωτών των δύο τελευταίων ετών ανά βαθμίδα και ανά ειδικότητα.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, το 32,8% των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε ΣΜΕΑΕ-ΚΕΣΥ-Τμήματα Ένταξης (χωρίς τις προσλήψεις για την Παράλληλη Στήριξη και τις
ΕΔΕΑΥ), για το σχολικό έτος 2018-2019, αφορούσαν σε ανάγκες της Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ. Οτιδήποτε λιγότερο από το ποσοστό αυτό (ήτοι περίπου 1.500 από τις 4.500 θέσεις) θα θεωρηθεί εμπαιγμός προς το σύνολο των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας ΕΑΕ και επικράτηση συντεχνιακών τακτικών που δεν έχουν καμία θέση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, όπου όλοι οι κλάδοι και όλες οι ειδικότητες έχουν να επιτελέσουν έναν πολύ σημαντικό ρόλο.
3) Άμεση σύσταση οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που αποτελούν βασικό και αναπόσπαστο κομμάτι των δομών ειδικής αγωγής. Χωρίς οργανικές θέσεις στα Τμήματα Ένταξης οι διορισμοί θα είναι σημαντικά λιγότεροι από τις πραγματικές ανάγκες σε μόνιμο προσωπικό.
4) Άμεση σύσταση οργανικών θέσεων στις δομές Πρωτοβάθμιας ΕΑΕ για τις κοινές ειδικότητες (ΠΕ86, ΠΕ11, ΠΕ79, ΠΕ08 κλπ.). Οι διορισμοί των ειδικοτήτων αυτών στην πρωτοβάθμια να προσμετρηθούν στο ποσοστό της πρωτοβάθμιας.
5) Άμεσοι μόνιμοι διορισμοί στην Εκπαίδευση. Να τερματισθεί επιτέλους το άχθος των αναπληρωτών συναδέλφων, οι οποίοι καλύπτουν πραγματικά και χρονίζοντα κενά.
Για το Δ. Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γεν.Γραμματέας
Ψαρράς Σπυρίδων Βασιλακόπουλος Φώτης