ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΑ

Επιστήμονες επανέφεραν την όραση σε πειραματόζωα που είχαν τυφλωθεί

Τον χρόνο πίσω γύρισαν οι επιστήμονες στα κατεστραμμένα κύτταρα του αμφιβληστροειδούς των ματιών πειραματόζωων, καταφέρνοντας έτσι να αναστρέψουν την απώλεια όρασης λόγω γλαυκώματος ή γήρανσης,

Επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ των ΗΠΑ, με επικεφαλής τον καθηγητή γενετικής Ντέιβιντ Σινκλέρ, ειδικό σε θέματα γήρανσης, διευθυντή του Κέντρου Ερευνών Paul Glenn για τη Βιολογία της Γήρανσης στο Χάρβαρντ, οι οποίοι έκαναν τη δημοσίευση στο περιοδικό Nature, ανέφεραν ότι είναι πλέον πιθανώς εφικτό να αναπρογραμματιστούν με ασφάλεια οι πολύπλοκοι ιστοί, όπως τα νευρικά κύτταρα του ματιού, έτσι ώστε να γυρίσουν σε μια νεότερη ηλικία, όταν δεν υπήρχε κυτταρική βλάβη και η συνακόλουθη απώλεια όρασης.

Όπως εξηγεί το ΑΜΠΕ, όχι μόνο οι επιστήμονες έδειξαν ότι είναι δυνατό να προγραμματίσουν ξανά το γερασμένο επιγενετικό «ρολόι» των κυττάρων του ματιού, αλλά απέδειξαν στο εργαστήριο ότι είναι εφικτή η πλήρης αναστροφή της απώλειας όρασης σε γέρικα τρωκτικά που είχαν σχεδόν τυφλωθεί είτε απλώς λόγω γήρανσης, είτε από το αντίστοιχο του ανθρώπινου γλαυκώματος, της κύριας αιτίας απώλειας της όρασης σε όλο τον κόσμο. Τα τρωκτικά με γλαύκωμα έβλεπαν πια κανονικά, ενώ τα απλώς γέρικα ποντίκια έβλεπαν σαν να ήσαν νεαρά.

Είναι η πρώτη φορά, σύμφωνα με τους ερευνητές, που υπήρξε επιτυχές εγχείρημα αποκατάστασης της όρασης σε ζώα με γλαύκωμα και όχι απλώς «φρενάρισμα» στην περαιτέρω επιδείνωση της απώλειας όρασης. Αν κάτι ανάλογο επιβεβαιωθεί σε μελλοντικές μελέτες σε ζώα, προτού αρχίσουν τα πειράματα σε ανθρώπους, τότε ανοίγει ο δρόμος για νέου τύπου θεραπείες του γλαυκώματος, αλλά και άλλων παθήσεων που σχετίζονται με τη γήρανση των νευρώνων, αποκαθιστώντας τη λειτουργία και άλλων ιστών και οργάνων πέρα από τα μάτια.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ως όχημα έναν γενετικά τροποποιημένο αβλαβή αδενοϊό για να εισάγουν στους αμφιβληστροειδείς των ποντικιών τρία γονίδια (Oct4, Sox2 και Klf4) που είναι γνωστά ως «παράγοντες Γιαμανάκα» (από το όνομα του ιάπωνα νομπελίστα που τα ανακάλυψε, μαζί με ένα τέταρτο γονίδιο, το c-Myc,το οποίο δεν χρησιμοποιήθηκε) και αποκαθιστούν τη νεότητα, επαναπρογραμματίζοντας τα ώριμα κύτταρα να ξαναγίνουν νεανικά. Η θεραπεία βοήθησε στην αναγέννηση του οπτικού νεύρου του ματιού και στην αποκατάσταση της όρασης, χωρίς να πυροδοτηθούν αρνητικές παρενέργειες, όπως η δημιουργία καρκινικών όγκων ή ο πρόωρος κυτταρικός θάνατος.

Αν οι μελέτες με μεγαλύτερα ζώα είναι εξίσου ασφαλείς και επιτυχείς, τότε θα αρχίσουν κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους σε δύο περίπου χρόνια, για να διαπιστωθεί κατά πόσο είναι εφικτός ο αναπρογραμματισμός των εγκεφαλικών νευρώνων, ώστε να ξανανιώσουν.

Follow Us

OXYGEN FM

ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ

Ψηφοφορίες

Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η οικονομική σας κατάσταση στο άμεσο μέλλον;

Τελευταία Νέα

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Η ώρα έφτασε! Ώρα Έναρξης του Πατρινού Καρναβαλιού 2021! Μια έναρξη διαφορετική λόγω κορονοϊού, όμως χωρίς να στερείται τα βασικά χαρακτηριστικά του Πατρινού Καρναβαλιού. . . .
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Την ικανοποίησή του για την τήρηση των μέτρων στην αγορά, αν και ο κόσμος ήταν πολύς, επεσήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης μετά από τη βόλτα που πραγματο . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Σε πένθος βυθίστηκε η Διεύθυνση Αστυνομίας Ηλείας στο άκουσμα της είδησης του θανάτου του Υπαστυνόμου Α’ Δημήτρη Κίτσου υποδιοικητή της Τροχαίας Πύργου, ο οποίος έφυγε σήμερα από τ . . .
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η Ελλάδα προσέρχεται στις διερευνητικές επαφές με την Τουρκία καλή τη πίστει, με εποικοδομητικό πνεύμα και χωρίς να προκαλεί, σημειώνει ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας…Σε συνέν . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Σε πένθος βυθίστηκε η Διεύθυνση Αστυνομίας Ηλείας στο άκουσμα της είδησης του θανάτου του Υπαστυνόμου Α’ Δημήτρη Κίτσου υποδιοικητή της Τροχαίας Πύργου, ο οποίος έφυγε σήμερα από τη ζωή σε ηλικία 53 ε
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Η Αττική και ειδικά το κέντρο της Αθήνας, εξακολουθεί να προβληματίζει τους επιστήμονες που κάθε μέρα, μετρούν εκατοντάδες νέους “θετικούς” στον Κορωνοϊό.Πως κατανέμονται τα κρούσματα που ανακοίνωσε ο
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Θα περίμενε κανείς σε μια χρονιά όπου 4 με 5 μήνες τους περάσαμε σε καθεστώς καραντίνας και γενικότερα με πολλούς περιορισμούς στις μετακινήσεις θα ήταν πιο … ασφαλές οδικά.Η εικόνα των άδειων δρόμων,
Image
© 2020 AchaiaNews. All Rights Reserved.