ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΑ

ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΑ

Καύσωνας: Το διαιτολόγιο για να αντέξετε τη ζέστη

Τα πρέπει και τα δεν πρέπει της διατροφής όταν έχει καύσωνα παραθέτει ένας κορυφαίος Έλληνας διαιτολόγος. Ενδεικτικό διαιτολόγιο που μπορούν να ακολουθήσουν οι υγιείς άνθρωποι χωρίς διατροφικούς περιορισμούς. Συμβουλευθείτε τον γιατρό σας πριν το υιοθετήσετε.

Ο καύσωνας μπορεί να δημιουργήσει πολλά προβλήματα στον οργανισμό, αν δεν λάβουμε τα ενδεδειγμένα μέτρα. Ένα από τα σημαντικότερο είναι να προσέξουμε τη διατροφή μας. Το διαιτολόγιο που θα ακολουθήσουμε πρέπει να μας δροσίζει και να μας ενυδατώνει καλά.

Όπως εξηγεί ο κλινικός διαιτολόγος-βιολόγος Χάρης Δημοσθενόπουλος, προϊστάμενος στο Τμήμα Διατροφής του Λαϊκού Νοσοκομείου, στην Αθήνα, ο καύσωνας δοκιμάζει τις αντοχές του οργανισμού. Γι' αυτό πρέπει να ακολουθούμε ένα διαιτολόγιο το οποίο:

    Προσφέρει άφθονα υγρά (κυρίως από νερό και δευτερευόντως από φυσικούς χυμούς)
    Δεν περιέχει αλκοόλ και πολλή καφεΐνη
    Παρέχει λίγες θερμίδες και λίγα λιπαρά

Ο κ. Δημοσθενόπουλος παραθέτει ένα ενδεικτικό διαιτολόγιο, κατάλληλο για τις ημέρες/περιόδους με υψηλές θερμοκρασίες. Το διαιτολόγιο είναι ενδεικτικό και μπορεί να καλύψει μία εβδομάδα.

Από τα γεύματα κάθε κατηγορίας πρέπει να διαλέγετε το ένα κάθε μέρα. Μην ξεχνάτε να πίνετε και άφθονο νερό: χρειάζεστε τουλάχιστον 1,5 λίτρο περισσότερο απ’ όσο πίνατε τον χειμώνα.
Πρωινό (διαλέξτε ένα κάθε μέρα)

    1 ποτήρι γάλα (1,5% λιπαρά) με 30 γρ. δημητριακά πλούσια σε φυτικές ίνες.
    1 γιαούρτι (2% λιπαρά) μαζί με 1 φέτα (30 γρ.) μαύρο ψωμί ή με 2 φρυγανιές σικάλεως.
    1 αυγό και 30 γρ. τυρί (10-12% λιπαρά) με 1 φέτα ψωμί ολικής.

Προαιρετικά: καφέ ή άλλο ρόφημα, χωρίς ζάχαρη.
Δεκατιανό (διαλέξτε ένα κάθε μέρα)

    1 φρούτο εποχής
    1 μικρός χυμός 100% (χωρίς ζάχαρη)

Προαιρετικά: καφέ ή άλλο ρόφημα, χωρίς ζάχαρη.
Μεσημεριανό (διαλέξτε ένα κάθε μέρα)

    120 γρ. στήθος κοτόπουλο (χωρίς πέτσα, ψητό ή βραστό), μαζί με 1,5 φλιτζάνι κριθαράκι (μαγειρεμένο) και σαλάτα πράσινη μαρούλι (ελεύθερη ποσότητα).
    120 γρ. Άπαχο ψάρι (ψητό ή βραστό), με 3 μέτριες πατάτες (βραστές ή ψητές, η καθεμία να έχει μέγεθος αυγού) και 1 φλιτζάνι βρασμένα χόρτα.
    120 γρ. ψητό μοσχαρίσιο κρέας (χωρίς ορατό λίπος), με 1 φλιτζάνι ρύζι (βρασμένο) και 1 φλιτζάνι σαλάτα (ντομάτα, αγγούρι).
    1 φλιτζάνι όσπρια (φακές ή φασόλια), με 90 γρ. άπαχο τυρί, 1 φέτα ψωμί και 1 φλιτζάνι βρασμένα χόρτα ή άλλα λαχανικά.
    1 φλιτζάνι φασολάκια (μαγειρεμένα), με 90 γρ. τυρί χαμηλό σε λιπαρά, 1 φέτα ψωμί και 1 φλιτζάνι σαλάτα (ντομάτα, αγγούρι). Αν δεν θέλετε φασολάκια, μπορείτε να φάτε 1 φλιτζάνι μπριάμ (μαγειρεμένο) με 90 γρ. τυρί χαμηλό σε λιπαρά και 1 φλιτζάνι σαλάτα (ντομάτα, αγγούρι). Εναλλακτικά συνιστώνται 1 φλιτζάνι μπάμιες (μαγειρεμένες), με 90 γρ. τυρί χαμηλό σε λιπαρά ή με στήθος κοτόπουλο (χωρίς πέτσα, ψητό ή βραστό), 1 φέτα ψωμί και 1 φλιτζάνι σαλάτα (ντομάτα, αγγούρι).
    120 γρ. ψητό στήθος γαλοπούλας (χωρίς πέτσα), με 1,5 φλιτζάνι μπάμιες (βρασμένες), 1 φέτα ψωμί και σαλάτα μαρούλι (ελεύθερη ποσότητα).
    1 φλιτζάνι μελιτζάνες (μαγειρεμένες στην κατσαρόλα) με 90 γρ. τυρί χαμηλό σε λιπαρά, 1 φέτα ψωμί και 1 φλιτζάνι σαλάτα (ντομάτα, αγγούρι). Εναλλακτικά συνιστώνται 2 γεμιστά, με 90 γρ. τυρί χαμηλό σε λιπαρά και 1 φλιτζάνι σαλάτα (ντομάτα, αγγούρι).

Σημείωση: Σε κάθε ένα από τα προαναφερθέντα γεύματα (φαγητό και σαλάτα) μπορείτε να προσθέτετε συνολικά 2 κουταλάκια λάδι.
Απογευματινό (διαλέξτε ένα κάθε μέρα)

    1 φρούτο εποχής
    1 ποτήρι χυμός 100%
    1 γιαούρτι 0+0% λιπαρά
    1 ζελέ χωρίς ζάχαρη με φρούτα.

Βραδινό (διαλέξτε ένα κάθε μέρα)

     60 γρ. κοτόπουλο στήθος (χωρίς πέτσα, βραστό ή ψητό), μαζί με 2 πατάτες (μεγέθους αυγού), 1 φέτα ψωμί και σαλάτα μαρούλι (ελεύθερη ποσότητα).
     60 γρ. ψάρι τόνος, με 2 βραστές πατάτες (μεγέθους αυγού) και σαλάτα βραστή (κολοκυθάκια, χόρτα, ντοματίνια, αγγούρι).
     2 αυγά βραστά με 2/3 του φλιτζανιού βρασμένο ρύζι.
     1 κριθαρένιο παξιμάδι με τυρί cottage χαμηλό σε λιπαρά, 1 φέτα γαλοπούλα και σαλάτα μαρούλι (ελεύθερη ποσότητα).
     1 γιαούρτι (2% λιπαρά), με 2 κουταλιές βρώμη ή δημητριακά ολικής και 1 φρούτο.
     1 φρουτοσαλάτα από φρούτα εποχής.
     60 γρ. μπιφτέκι (ψητό στη σχάρα) με σαλάτα μαρούλι (ελεύθερη ποσότητα).

Σημείωση: Σε κάθε ένα από τα παραπάνω γεύματα (φαγητό και σαλάτα) μπορείτε να προσθέτετε συνολικά 2 κουταλάκια λάδι.

Follow Us

OXYGEN FM

ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ

Ψηφοφορίες

Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η οικονομική σας κατάσταση στο άμεσο μέλλον;

Τελευταία Νέα

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κηδεύτηκε το απόγευμα της Τρίτης ο παλιός Πατρινός ρεμπέτης Μιχάλης Μικές, ο οποίος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 85 ετών. Ο Μιχάλης Μικές, ο οποίος είχε συνεργαστεί με την Πόλυ Πάνου . . .
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Τουλάχιστον 70 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, σύμφωνα με τον Ερυθρό Σταυρό, και περισσότεροι από 2.200 άνθρωποι τραυματίστηκαν μετά από ισχυρές εκρήξεις που σημειώθηκαν στη . . .
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Τελικά το πολυδιαφημισμένο σχέδιο Πισσαρίδη ήταν ακριβώς αυτό που περιμέναμε. Μια συνταγή από τα παλιά, για το πώς θα καταπατηθούν εργασιακά δικαιώματα, πώς θα επιβαρυνθούν οι πολ . . .
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ρητές προειδοποιήσεις για όσους αμελήσουν και δεν τακτοποιήσουν τις εκκρεμότητές τους με το Ελληνικό Κτηματολόγιο περιλαμβάνει το νέο χωροταξικό νομοσχέδιο. Το νομοσχέδιο, που φέρ . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Μια ηλικιωμένη γυναίκα ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις της στην παραλία της Κυλλήνης, λίγο μετά τις 11, το πρωί της Τρίτης. Σύμφωνα με πληροφορίες του patrisnews.com, παρά τις προσπάθειες ανάνηψης από
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Αν και οι συνθήκες υπό τις οποίες θα χτυπήσει το κουδούνι έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς την 7η Σεπτεμβρίου, είναι άγνωστες, ο διοικητικός μηχανισμός της εκπαίδευσης εργάζεται πυρετωδώς προκειμένου
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΧΑΙΑΣΣύλληψη ημεδαπού για παραβίαση μέτρων για την πρόληψη ασθενειών.Συνελήφθη, χθες το πρωί, σε παραλία του Αιγίου,  από αστυνομικούς τουΑστυνομικού Τμήματος Αιγιαλείας, ένας ημ
Image
Image
© 2020 AchaiaNews. All Rights Reserved.

Search