ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Κοντά σε συμφωνία για την ένταξη του Πάτρα - Πύργος στην... Ολυμπία Οδό

Πολύ κοντά στην επίτευξη συμφωνίας με τους μετόχους της Ολυμπίας Οδού για την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος βρίσκεται το υπουργείο Υποδομών σύμφωνα με πληροφορίες. Πηγές με γνώση των διαπραγματεύσεων μεταξύ των δύο πλευρών, οι οποίες είναι σε εξέλιξη εδώ και αρκετές εβδομάδες, τονίζουν ότι έχει βρεθεί κοινός τόπος με τους μετόχους της Ολυμπίας Οδού και κυρίως με τον γαλλικό όμιλο Vinci Concessions και τον όμιλο ισπανικών συμφερόντων Hochtief Solutions PPP, οι οποίοι ελέγχουν ποσοστό 29,9% και 17% αντίστοιχα του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές στο economistas, η επί της αρχής συμφωνία προβλέπει ότι η Hochtief δε θα συμμετάσχει στο κατασκευαστικό κομμάτι του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος.

Η Hochtief και η Vinci είχαν εκφράσει επιφυλάξεις στο ενδεχόμενο να ενταχθεί το τμήμα Πάτρα – Πύργος στην Ολυμπία Οδό, το οποίο αφαιρέθηκε από το κατασκευαστικό αντικείμενο της κοινοπραξίας το 2013.

Οι αντιρρήσεις του γαλλικού ομίλου εν τέλει κάμφθηκαν, ωστόσο δεν συνέβη το ίδιο με τη Hochtief, η οποία ελέγχεται σε ποσοστό 50,4% από την ισπανική ACS. Για το λόγο αυτό συμφωνήθηκε να απέχει από το κατασκευαστικό κομμάτι του αυτοκινητόδρομου.

Το κόστος και η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση

Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται και οι συζητήσεις για το κόστος της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου, με τις δύο πλευρές να έχουν σχεδόν καταλήξει στο ποσό των 295 εκατομμυρίων ευρώ.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να ακυρωθούν οι οκτώ συμβάσεις που είχαν προκύψει από ισάριθμους διαγωνισμούς τα προηγούμενα έτη και να αποσταλεί επίσημο αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για να εγκριθεί η κάλυψη μέρους του κόστους του έργου από το ΕΣΠΑ.

Η συμφωνία για την ένταξη του οδικού άξονα μήκους 70 χιλιομέτρων στην υπάρχουσα σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, προβλέπει την ανάληψη ρίσκου από τους μετόχους της κοινοπραξίας, οι οποίοι θα πρέπει να δεσμεύσουν και δικά τους κεφάλαια για την χρηματοδότηση του έργου.

Εκτός από τη γαλλική Vinci Concessions, στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος αναμένεται να συμβάλλουν χρηματοδοτικά και οι τρεις ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι που συμμετέχουν στη μετοχική σύνθεση της Ολυμπίας Οδού (ΑΒΑΞ 19,1%, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις 17% και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ 17%).

Η ανάληψη μέρους του κόστους από τους μετόχους της Ολυμπίας Οδού αποτελεί, σύμφωνα με πληροφορίες, μία από τις βασικές προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την συγχρηματοδότηση του αυτοκινητόδρομου.

Όπως τονίζουν οι ίδιες πηγές, αυτός είναι και ο μόνος τρόπος για να δώσει η Κομισιόν το πράσινο φως προκειμένου να ενταχθεί το έργο ως γέφυρα και στην επόμενη προγραμματική περίοδο, σε περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί έως το 2023.

Αν όπως όλα δείχνουν προκριθεί η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου με τη μέθοδο της παραχώρησης, στο τμήμα των 70 χιλιομέτρων θα τεθούν σε λειτουργία σταθμοί διοδίων με το κόστος για τους οδηγούς να ανέρχεται σε 0,067 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Το Δημόσιο θα κληθεί να πληρώσει αποζημιώσεις στις εταιρείες που μειοδότησαν στους οκτώ διαγωνισμούς οι οποίοι διεξήχθησαν τα προηγούμενα έτη.

Το ύψος των αποζημιώσεων ωστόσο δεν θα είναι ιδιαίτερα υψηλό δεδομένου πως διαμορφώνεται σε ποσοστό έως 5% του 75% του κόστους του έργου. Με το συνολικό κόστος και για τις οκτώ συμβάσεις να ανέρχεται σε περίπου 250 εκατομμύρια ευρώ, οι αποζημιώσεις δε θα υπερβούν τα 10 εκατομμύρια ευρώ.

πηγή: economistas.gr

Follow Us

OXYGEN FM

ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ

Ψηφοφορίες

Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η οικονομική σας κατάσταση στο άμεσο μέλλον;

Τελευταία Νέα

ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

  Μικτό κλιμάκιο της ΑΑΔΕ από την Αττική βρέθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης στο Ψαθόπουργο κάνοντας ελέγχους σε καταστηματα υγειονομικού ενδιαφέροντος της παραλιακής.Σύμφωνα με πληρ . . .
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Σύμφωνα με διάφορες πηγές, η φρεγάτα του ΠΝ Λήμνος (F451) φέρεται να συγκρούστηκε με μια φρεγάτα του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού Kemal_Reis (F247) συνοδεύοντας το τουρκικό ερευνητ . . .
ΑΠΟΨΕΙΣ

Υπάρχουν θεσμοί προορισμένοι να ελέγχουν τη διαχείριση της εξουσίας – η Βουλή, το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο (ΣτΕ), η δημοσιογραφία. Βουλή και δημοσιογραφία έχουν παραιτηθεί (μα . . .
LIFE STYLE

Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο Γιώργος Κιμούλης στη Σεμίνα Διγενή και το Έθνος με αφορμή την παράσταση Το παγκάκι, στην οποία πρωταγωνιστεί. Ο επιτυχημένος ηθοποιός . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

  Μικτό κλιμάκιο της ΑΑΔΕ από την Αττική βρέθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης στο Ψαθόπουργο κάνοντας ελέγχους σε καταστηματα υγειονομικού ενδιαφέροντος της παραλιακής.Σύμφωνα με πληροφορίες το κλιμάκιο
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Εντατικοί έλεγχοι πραγματοποιούνται σε όλη τη χώρα από τις Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας για την εφαρμογή των μέτρων αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης του κορονοϊού.Στο πλαίσιο αυτό χθες, Τρί
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Για την ασφαλέστερη κίνηση των οχημάτων και τη βελτίωση της οδικής κυκλοφορίας κατά τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου 2020, εκτός των μέτρων διευκόλυνσης και κυκλοφορίας, που θα ληφθούν σε τοπικό επί
Image
Image
© 2020 AchaiaNews. All Rights Reserved.

Search