ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Πάτρα: Η δημοτική αρχή για την υπογειοποίηση του τρένου

«Ενωμένοι σαν γροθιά, μπορούμε να πετύχουμε ό,τι διεκδικούμε», ήταν το μήνυμα του Δημάρχου Πατρέων, Κώστα Πελετίδη, στους συγκεντρωμένους κατοίκους χθες, Κυριακή το πρωί, σε ξενοδοχείο του Καστελλόκαμπου με θέμα τις εξελίξεις σε σχέση με την χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής και την υπογειοποίηση από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι.

Στην συγκέντρωση, ήταν παρών ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, ο οποίος κάλεσε την πόλη να είναι ενωμένη σαν μια γροθιά, για να καταφέρει να πετύχει όσα διεκδικεί και δικαιούται.

Συγκεκριμένα ο Δήμαρχος, μιλώντας στους συγκεντρωμένους, ανέφερε τα εξής μεταξύ άλλων:

«Σ' αυτή την αίθουσα έχουμε βρεθεί πολλές φορές κι έχουμε μιλήσει για την ανάγκη, να κατασκευαστεί υπόγεια η σιδηροδρομική γραμμή. Να έχουμε τον προαστιακό μας κι ένα γραμμικό πάρκο.

Αυτή η προσπάθεια έχει ξεκινήσει εδώ και πέντε χρόνια, με επιμονή, απέναντι στην επιφανειακή χάραξη που προσπαθούν να μας επιβάλλουν, αρχικά από την προηγούμενη κυβέρνηση και τώρα από την σημερινή. Είναι μια βαριά κατασκευή, κλειστή, με ηχοπετάσματα και καμία σχέση δεν θα έχει με τη σημερινή σιδηροδρομική γραμμή και όπως λένε χαρακτηριστικά τεχνικοί του ΟΣΕ, «δεν θα περνάει ούτε γάτα». Αυτή το έργο προορίζουν για την τρίτη πόλη της Ελλάδας. Εμείς θέλουμε να ισχύουν τα αυτονόητα και τα αυτονόητα είναι αυτά που εφαρμόζονται σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που τους… αρέσει και την επικαλούνται συνεχώς. Η υπόγεια διέλευση μας επιτρέπει να εκμεταλλευτούμε το υπέδαφος, αλλά και την επιφάνεια με την δημιουργία ενός πάρκου. Δεν είναι ένα έργο που μπορείς να το αλλάξεις μετά από μερικά χρόνια, αν δεν σου αρέσει. Είναι ένα έργο που θα κρατήσει αιώνες, όπως αιώνες κρατάει η υπάρχουσα χάραξη και γραμμή. Απέναντί μας πριν πέντε χρόνια, ακούγαμε τα ίδια που ακούμε τώρα από τη νέα κυβέρνηση στις συναντήσεις που είχαμε μαζί της, δηλαδή περί μεγάλου κόστους της υπογειοποίησης, άρα και αδύνατον να γίνει. Εμείς δεν είπαμε ποτέ ότι το έργο δεν έχει κόστος ή ότι δεν έχει τεχνικές δυσκολίες, αλλά είναι τα ίδια ζητήματα που υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα και λύθηκαν ή λύνονται. Παρακάμφθηκαν όλες οι πόλεις και κωμοπόλεις και όπου η γραμμή πέρασε μέσα από πόλεις, πέρασε υπόγεια. Την Πάτρα γιατί την εξαιρούν; Γιατί έχει κόστος, λένε. Γιατί από τις άλλες πόλεις που κατασκευάστηκε η σιδηροδρομική γραμμή υπόγεια, δεν είχε κόστος;

Απλώς, τους τελείωσαν τα χρήματα και αποφάσισαν ότι από την Πάτρα θα περάσει επίγεια το τρένο.

Πήγαμε στην συνάντηση που είχαμε προ ημερών με τον Υπουργό και αντί για διάλογο, μας ανακοινώθηκε μια απόφαση (έτσι εννοούν τον διάλογο στην κυβέρνηση), που έχει σχέση με το αρχικό σχέδιο, από το 2014. Ότι το τρένο, λόγω κόστους, αλλά και έλλειψης μελετών, θα περάσει επιφανειακά από την Πάτρα και από τον Άγιο Διονύση, μέχρι τον Άγιο Ανδρέα, θα πάει υπόγεια.

Στη συνάντηση αυτή, αλλά και πρόσφατα σε δηλώσεις του, άλλος υπουργός της κυβέρνησης, μας ανακοίνωσε ότι το τρένο θα περάσει επιφανειακά.

Στα Σεπόλια, επέμεναν κι εκεί ότι θα περάσει επιφανειακά το τρένο, το κατασκεύασαν, οι κάτοικοι όμως αντέδρασαν δυναμικά, προσέφυγαν και στο ΣτΕ και τελικά πέτυχαν να ξαναγίνει το έργο και να περάσει υπόγεια. Στην επιφάνεια δε, έκαναν το αυτονόητο. Αναπλάθουν την περιοχή. Αυτό που γίνεται λοιπόν στα Σεπόλια, θέλουμε κι εμείς στην Πάτρα. Εκτός αν μας θεωρούν… αποπαίδια.

Νομίζουν ότι μπορούν να ασχημονούν πάνω στην τρίτη πόλη της Ελλάδας, χωρίς αντίσταση.

Αυτό που ονειρεύονται, να περάσουν γρήγορα - γρήγορα από την Πάτρα και να τελειώνουνε, δεν θα γίνει. Δεν θα τελειώσουν εύκολα. Θα πάμε όπως τα έχουμε σχεδιάσει και με την απόφαση του Δημοτικού μας Συμβουλίου, για να επιβάλουμε την δική μας απόφαση και όχι την δική τους, που θέλει να διχοτομήσει την Πάτρα.

Αυτό το θέμα δεν θα λήξει έτσι. Οι κυβερνώντες θα λένε ότι το τρένο θα περάσει επιφανειακά, εμείς λέμε υπόγεια και με ανάπλαση. Έχουμε δυο αντίθετους δρόμους. Ποιος θα νικήσει; Αυτό είναι πλέον θέμα δικό μας.

Αυτή η υπόθεση δεν αφορά μόνο τους κατοίκους, εκατέρωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής. Αν το σκεφτόμαστε έτσι, δεν κάνουμε τίποτα. Είναι θέμα ολόκληρης της πόλης. Όπως και ολόκληρη την πόλη αφορά το να γίνει το πάρκο στον Ριγανόκαμπο. Η πόλη μας είναι η αυλή μας και διεκδικούμε τα πάντα γι' αυτή.

Εμποδίσαμε εμείς το τρένο να φτάσει στο λιμάνι; Εμείς φταίμε που από το 2018 έπρεπε να είναι το τρένο στο λιμάνι και σήμερα είναι ακόμα στο Κιάτο;

Τώρα που εμείς αντιστεκόμαστε στα σχέδια τους, που δεν βλέπουμε το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής κοντόθωρα, φταίμε υποτίθεται για την καθυστέρηση του έργου.

Εμείς δεν μπαίνουμε στην αντιπαράθεση του ΣΥΡΙΖΑ με τη Ν.Δ. για το αν υπάρχουν ή δεν υπάρχουν μελέτες. Εμάς μας ενδιαφέρει το δίκαιο αίτημα της Πάτρας, που είναι υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής.

Αν νομίζουν με την έπαρσή τους και το τελεσίγραφο «τα πράγματα είναι τελειωμένα πάρτε το απόφαση και άμα θέλετε», ότι θα μας κάμψουν, κάνουν λάθος.

Η δύναμη η δική μας θα τους κατεβάσει από το… καλάμι τους.

Το επόμενο βήμα μας είναι μεγαλύτερη συγκέντρωση, στην πλατεία Γεωργίου, για να γίνει όλη η πόλη μια γροθιά, για να πετύχουμε το δίκιο μας».

Follow Us

OXYGEN FM

ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ

Ψηφοφορίες

Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η οικονομική σας κατάσταση στο άμεσο μέλλον;

Τελευταία Νέα

LIFE STYLE

Η Σία Κοσιώνη φόρεσε ένα κατακόκκινο κοστούμι και μοιράστηκε την φωτογραφία στο Instagram. Η δημοσιογράφος και παρουσιάστρια του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του ΣΚΑΪ δίνει στους fo . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Η ανακοίνωση του Φορέα Διαχείριση (ΦΔ) Υγροτόπων Κοτυχίου Στροφυλιάς & Κυπαρισσιακού Κόλπου αναφέρει: Ο Φορέας Διαχείρισης (ΦΔ) Υγροτόπων Κοτυχίου Στροφυλιάς & Κυπαρισσιακ . . .
ΚΟΣΜΟΣ

Περίπου 50 πτήσεις από τη Βρετανία με προορισμό τα ελληνικά αεροδρόμια είναι προγραμματισμένες για τις πρώτες 48 ώρες μετά από την άρση της απαγόρευσης αεροπορικών δρομολογίων που . . .
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Την παραπομπή του Δημήτρη Παπαγγελόπουλου για 8 αδικήματα στο ειδικό δικαστήριο προτείνει η ΝΔ στο πόρισμα της για την προανακριτική στην υπόθεση Novartis. Σύμφωνα με το πόρισμα τ . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Η ανακοίνωση του Φορέα Διαχείριση (ΦΔ) Υγροτόπων Κοτυχίου Στροφυλιάς & Κυπαρισσιακού Κόλπου αναφέρει: Ο Φορέας Διαχείρισης (ΦΔ) Υγροτόπων Κοτυχίου Στροφυλιάς & Κυπαρισσιακού Κόλπου, με αφορμή
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Κραυγή αγωνίας από τον Καθηγητή Καρδιολογίας Περικλή Νταβλούρο για την λειτουργία της Καρδιοχειρουργικής Κλινικής στο ΠΠΝΠ. Ο κ. Νταβλούρος επισημαίνει πως στο "παρα πέντε" της διαδικασίας δηλαδή στην
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Αποφασισμένοι είναι στην Δυτική Αχαΐα να φτάσουν το θέμα με τον καταυλισμό των ρομά στα Σαγέικα έως το τέρμα. Πού είναι αυτό το τέρμα; Στο γραφείο του υπουργού Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοϊδη
Image
Image
© 2020 AchaiaNews. All Rights Reserved.

Search