ΑΠΟΨΕΙΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

Εκπαιδευτικοί προβληματισμοί εν μέσω πανδημίας

Διαχρονικά το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα παραδερνόταν στους κάβους της ανυποληψίας,της άγνοιας και των σκόπιμων εντυπωσιασμών. Νομοσχέδια με πλήρη κοινοβουλευτική στήριξη αγνοήθηκαν και άλλα παντελώς εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας τηρήθηκαν κατά γράμμα.

Η πανδημία δημιούργησε ένα πρωτοφανές τοπίο, το οποίο απαίτησε και χειρισμούς αλλότριους σε σχέση με τα τρέχοντα δεδομένα. Από Σεπτέμβρη θα δοκιμαστούν οι αντοχές διδασκόντων και διδασκομένων. Πώς θα μπορέσει να "περπατήσει" το μάθημα με την μάσκα, οι γονείς πόσο ασφαλείς θα νιώθουν όταν τα παιδιά τους εκτίθενται σε ιικά φορτισμένους χώρους, τα παιδιά πόσο σίγουρα μπορεί να αισθάνονται ότι η εκπαιδευτική διαδικασία λειτουργεί απρόσκοπτα όταν δεν βρίσκονται σωματικά στην αίθουσα, λαμβάνοντας υπόψη την περσινή εμπειρία η οποία σε κάποιες περιπτώσεις κύλησε ομαλά επί μιας περικοπείσας ύλης βέβαια αλλά περισσότερο κατεγράφη ως εργαλείο του μέλλοντος. Αυτά τα ερωτήματα θα κληθούμε να απαντήσουμε βιαίως.

Βέβαια είναι κι άλλα που αφορούν τον χαρακτήρα μιας μακροπρόθεσμης παιδευτικής πολιτικής. Ποια παιδεία θέλουμε? Την τεχνοκρατική, την χρησιμοθηρική ή την ουμανιστική βασισμένη στις κατακτήσεις της τεχνολογίας και στο σύγχρονο πνεύμα κοσμοπολιτισμού?

Ποιά είναι τα μαθήματα που θα το πετύχουν αυτό?

Το παιδί του 21ου αιώνα το θέλουμε δημιουργικό?

Το θέλουμε καλλιτεχνικά καταρτισμένο?

Το φοβόμαστε όταν γνωρίζει το σώμα του?

Το τελευταίο θέμα των Πανελληνίων στην Έκθεση κατέδειξε τις παθογένειες αυτές. Όχι μόνο των διδασκόμενων αλλά και των διδασκόντων.

Μάθημα που πρέπει να απεμπλακεί από τις παρωχημένες μεθόδους διδασκαλίας και πρέπει να ανασχεδιαστεί από την αρχή. Ή ίσως πάλι μήπως θα έπρεπε να επανεξεταστούν τα αντικείμενα της Φυσικής και της Χημείας και να μην προκαλούν μόνιμο πονοκέφαλο στο εξεταστικό πεδίο?

Αφήνουμε έξω το εντελώς παράλογο σύστημα διορισμών βασισμένο μόνιμα σε αλλοπρόσαλλες πολιτικές των ιθυνόντων.

Οφείλουμε να ελπίζουμε σε καλύτερες μέρες. Το έχουμε ανάγκη ως κοινωνία

Δημήτρης Α. Μακαρές, Εκπαιδευτικός

Διονύσης Γ. Γράψας , Εκπαιδευτικός

Follow Us

OXYGEN FM

ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ

Τελευταία Νέα

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Πέντε ακόμα συλλήψεις και συνολικά εννέα δικογραφίες για ενδοοικογενειακή βία στη Δυτική Ελλάδα  Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αστυνομίας: Από τους αστυνομικούς Υπηρεσιών των Διε . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Στη δεύτερη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Διακοφτό Αχαΐας για την ακινητοποίηση των συρμών του Οδοντωτού σιδηροδρόμου παραβρέθηκε την Παρασκευή 19 Απριλίου 2024, ο Βουλευτής Αχαΐας . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Τελετή Αφής Ολυμπιακής Φλόγας στο Πανεπιστήμιο Πατρών, Πέμπτη 25 Απριλίου 2024Στο πλαίσιο της Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας για την πορεία προς τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2024 «Παρίσι 202 . . .
ΕΛΛΑΔΑ

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η κακοκαιρία με ισχυρές βροχές και καταιγίδες στη Θεσσαλία από το πρωί του Σαββάτου (20.2.24), ενώ πλημμύρισαν δρόμοι στην Καρδίτσα και το Πήλιο. Σημειώ . . .
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Στη δεύτερη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Διακοφτό Αχαΐας για την ακινητοποίηση των συρμών του Οδοντωτού σιδηροδρόμου παραβρέθηκε την Παρασκευή 19 Απριλίου 2024, ο Βουλευτής Αχαΐας και Τομεάρχης Υγείας
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Τελετή Αφής Ολυμπιακής Φλόγας στο Πανεπιστήμιο Πατρών, Πέμπτη 25 Απριλίου 2024Στο πλαίσιο της Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας για την πορεία προς τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2024 «Παρίσι 2024», η Ολυμπιακή Φλόγ
ΠΑΤΡΑ - ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑ

Ενα ακόμη τροχαίο ατύχημα συνέβη αργά το βράδυ, με έναν τραυματισμό, στη διασταύρωση  Παπαφλέσσα και Κανακάρη, στην Πάτρα..   Ηταν λίγη ώρα μετά τα μεσάνυχτα όταν δίκυκλο που οδηγούσε κοπέλα και κιν
Image
Image

Search