Με προβλήματα η διδασκαλία ξένων γλωσσών στο Γυμνάσιο στην Δ.Ε

Αναλυτικά κατέθεσε στον Διευθυντή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στη Δυτική Ελλάδα η Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας, τα προβλήματα που προκύπτουν με τη διδασκαλία ξένων γλωσσών στο Γυμνάσιο.

Η ανακοίνωση:

"Το ΔΣ της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας καθώς και  εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων ξένων γλωσσών πραγματοποίησαν, το μεσημέρι της Παρασκευής  8-9-2017, συνάντηση με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, στα γραφεία της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης,  στο πλαίσιο της διαμαρτυρίας που είχε εξαγγείλει το σωματείο για τη διδασκαλία ξένων γλωσσών στα Γυμνάσια.

Στη συνάντηση αναπτύξαμε τις δυσλειτουργίες που ανακύπτουν με την εφαρμογή της εγκυκλίου του ΥΠΕΘΑ που υποχρεώνει τα σχολεία να μη σχηματίζουν τμήματα ξένων γλωσσών περισσότερα από τα τμήματα γενικής παιδείας με  αποτέλεσμα:

· Στη διδασκαλία των Αγγλικών να μη γίνεται διαχωρισμός σε αρχάριους και προχωρημένους στα μικρά περιφερειακά Γυμνάσια του νομού .

· Στα μεγαλύτερα Γυμνάσια που σχηματίζουν μονό αριθμό τμημάτων(ένα, τρία, πέντε και εξής) στο μονό τμήμα να καθορίζεται το επίπεδο σύμφωνα με την πλειοψηφία των μαθητών του τμήματος, γεγονός που είναι παιδαγωγικά απαράδεκτο.

· Στη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας πολλά παιδιά να υποχρεώνονται να παρακολουθήσουν μαθήματα ξένης γλώσσας διαφορετικής από αυτήν που διδάχτηκαν στο Δημοτικό.

Τη συγκρότηση τμημάτων αρχαρίων και προχωρημένων στα Αγγλικά χωρίς τους υφιστάμενους περιορισμούς.

Να καταργηθεί άμεσα η εγκύκλιος που συνδέει τα τμήματα ξένων γλωσσών με τα τμήματα γενικής παιδείας.

Να διδαχθεί η δεύτερη ξένη γλώσσα (γαλλική ή γερμανική) ανάλογα με τις επιθυμίες των μαθητών.

Να μην υποχρεώνονται οι μαθητές της πρώτης Γυμνασίου να αλλάξουν επιλογή ξένης γλώσσας.

Επέμεινε και τόνισε  την απαρέγκλιτη εφαρμογή της σχετικής εγκυκλίου, που όπως είπε χρήζει εφαρμογής από την περσινή χρονιά.

δεν άφησε παρά ελάχιστα περιθώρια  δικής του παρέμβασης και μόνο για την δεύτερη γλώσσα ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών.

παραδέχτηκε  ότι μπροστά πάει το Δημοσιονομικό κόστος και πίσω οι ανάγκες των μαθητών και των Γονιών για την Κυβέρνηση .

μας είπε ότι θα  μεταφέρει τα αιτήματά μας και την όλη εικόνα που αποκόμισε από τη συνάντηση προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Αναφέρθηκε  στην Επαγγελματική και την Ειδική αγωγή και επιτέθηκε στο σωματείο λέγοντας ότι δεν έχουμε θέσεις και την επόμενη φορά να πάμε με θέσεις .Θυμίσαμε στον Περιφερειακό  ότι ο κλάδος και  η ΟΛΜΕ  έχουν θέσεις για την διδασκαλία των ξένων γλωσσών με την στήριξη του Δημόσιου σχολείου και όλων των μαθητών που έχουν δικαίωμα στην γνώση και για την Επαγγελματική Εκπαίδευση με την στήριξη στα ΕΠΑΛ αλλά και στην Ειδική αγωγή σε αντίθεση με τις περικοπές μαθημάτων τμημάτων Τομέων και την άτυπη εκπαίδευση ΚΕΚ -ΙΕΚ που προωθεί η κυβέρνηση . Καταλήξαμε  ότι είμαστε αντίθετοι στο καλοκαιρινό «παιχνίδι» της κυβέρνησης με τις Πανελλήνιες , και την θεσμοθέτηση κλήρωσης για την λειτουργία -έγκριση  των τμημάτων που οδηγεί τους μαθητές στην φυγή από την εκπαίδευση και τα σχολεία σε μαρασμό.

Στη συνέχεια  εκπαιδευτικοί των περιφερειακών σχολείων ( Γυμνασίων ) που παρίσταντο, ειδικότητας ΠΕ06 ( Αγγλικής γλώσσας ), ανέδειξαν το πρόβλημα που δημιουργείται με την εφαρμογή της περυσινής εγκυκλίου του 2016 (εγκύκλιος Φίλη). Πιο συγκεκριμένα   όπως είπαν η σύμπτυξη των τμημάτων επιπέδων αρχαρίων και προχωρημένων θα έχει αρνητικές  συνέπειες  με υποβάθμιση του  γνωστικού αποτελέσματος και  της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς τους μαθητές.

Επίσης εκπαιδευτικοί Ειδικοτήτων ΠΕ 05 ( Γαλλικής γλώσσας ) που διατίθενται ολικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ανέδειξαν και γνωστοποίησαν στον  Περιφερειακό Δ/ντή, το πρόβλημα που προκύπτει με τις λεγόμενες ‘’εμπλοκές’’ σχολείων, όπου εκπαιδευτικοί με μακροχρόνια προϋπηρεσία καλούνται να επιλέξουν απομακρυσμένα σχολεία της περιφέρειας για συμπλήρωση του ωραρίου τους.

Τονίσαμε ότι οι μαθητές των περιφερειακών σχολείων έχουν ανάγκη την ύπαρξη επίπεδων ξένων γλωσσών καθώς πολλοί από αυτούς δεν έχουν διδαχθεί καμιά ξένη γλώσσα στο δημοτικό σχολείο και υπάρχει μεγάλη ανομοιογένεια στο γνωστικό τους επίπεδο.

Επισημάναμε επίσης πως η σύμπτυξη των τμημάτων δημιουργεί ‘’λειτουργικές υπεραριθμίες’’ στο εκπαιδευτικό δυναμικό  κάθε σχολείου,  με αποτέλεσμα, εκπαιδευτικοί να αναγκάζονται να μετακινούνται- περιφέρονται σε τουλάχιστον τρία σχολεία, για τη συμπλήρωση του ωραρίου τους. Το γεγονός αυτό αποδυναμώνει σε μεγάλο βαθμό τη στελέχωση με εκπαιδευτικό προσωπικό ιδιαίτερα των περιφερειακών Γυμνασίων του νομού,  με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην εύρυθμη και ομαλή τους λειτουργία .

Ολοκληρώνοντας  δε, παραδώσαμε εγγράφως αίτημα του σωματείου που αποτελεί και αίτημα της ΟΛΜΕ με το οποίο  απαιτούμε:

Τη συγκρότηση τμημάτων αρχαρίων και προχωρημένων στα Αγγλικά χωρίς τους υφιστάμενους περιορισμούς.

Να καταργηθεί άμεσα η εγκύκλιος που συνδέει τα τμήματα ξένων γλωσσών με τα τμήματα γενικής παιδείας.

Να διδαχθεί η δεύτερη ξένη γλώσσα (γαλλική ή γερμανική) ανάλογα με τις επιθυμίες των μαθητών.

Να μην υποχρεώνονται οι μαθητές της πρώτης Γυμνασίου να αλλάξουν επιλογή ξένης γλώσσας.

Επέμεινε και τόνισε  την απαρέγκλιτη εφαρμογή της σχετικής εγκυκλίου, που όπως είπε χρήζει εφαρμογής από την περσινή χρονιά.

δεν άφησε παρά ελάχιστα περιθώρια  δικής του παρέμβασης και μόνο για την δεύτερη γλώσσα ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών.

παραδέχτηκε  ότι μπροστά πάει το Δημοσιονομικό κόστος και πίσω οι ανάγκες των μαθητών και των Γονιών για την Κυβέρνηση .

μας είπε ότι θα  μεταφέρει τα αιτήματά μας και την όλη εικόνα που αποκόμισε από τη συνάντηση προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Αναφέρθηκε  στην Επαγγελματική και την Ειδική αγωγή και επιτέθηκε στο σωματείο λέγοντας ότι δεν έχουμε θέσεις και την επόμενη φορά να πάμε με θέσεις .Θυμίσαμε στον Περιφερειακό  ότι ο κλάδος και  η ΟΛΜΕ  έχουν θέσεις για την διδασκαλία των ξένων γλωσσών με την στήριξη του Δημόσιου σχολείου και όλων των μαθητών που έχουν δικαίωμα στην γνώση και για την Επαγγελματική Εκπαίδευση με την στήριξη στα ΕΠΑΛ αλλά και στην Ειδική αγωγή σε αντίθεση με τις περικοπές μαθημάτων τμημάτων Τομέων και την άτυπη εκπαίδευση ΚΕΚ -ΙΕΚ που προωθεί η κυβέρνηση . Καταλήξαμε  ότι είμαστε αντίθετοι στο καλοκαιρινό «παιχνίδι» της κυβέρνησης με τις Πανελλήνιες , και την θεσμοθέτηση κλήρωσης για την λειτουργία -έγκριση  των τμημάτων που οδηγεί τους μαθητές στην φυγή από την εκπαίδευση και τα σχολεία σε μαρασμό.